ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló a www.bileta.hu  címen elérhető honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja az alábbi általános szerződési feltételeket. Kérjük, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A közöttünk létrejövő szerződés részletes feltételeit jelen ÁSZF tartalmazza. A közöttünk létrejövő szerződés a Ptk. szerint távollevők között kötött szerződésnek minősül.

  1. A Szolgáltató (Eladó) és a tárhelyszolgáltató adatai:

Szolgáltató:

  • Cégnév: Globaldogshop International Korlátolt Felelősségű Társaság
  • Székhely: 3128 Vizslás, Kossuth Lajos utca 73.
  • Adószám: 32137505-2-12
  • Cégjegyzékszám: 12-09-013116
  • Szerződés nyelve: magyar
  • Elektronikus elérhetőség: info@bileta.hu
  • Telefonos elérhetőség: +36 30 211 9953
  • Számlaszám: 11703037-21457799-00000000

Tárhelyszolgáltató:

  • Cégnév: Tárhely.Eu Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
  • Székhely: 1144 Budapest, Ormánság u. 4. X. em. 241.
  • Adószám: 14571332-2-42
  • Cégjegyzékszám: 01 09 909968

 

A szolgáltató a jelen általános szerződési feltételekben a továbbiakban: eladó.

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A webáruházban megtalálható valamennyi termék megvásárolható. Amennyiben egy termék készlethiányos tartósan vagy megszűnt, akkor nem lesz elérhető az áruház katalógusában.

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.

    • Rendelési információk

A megjelenített termékek kizárólag a Webáruházon keresztül, online rendelhetőek meg, futár által történő házhoz szállítással vagy csomagautomatába történő kézbesítéssel. Kizárólag Red Dingo biléta esetén levélpostai küldeményként is kérhető a kézbesítés. Eladó kizárólag Magyarország területére vállalja a szállítást. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.

Amennyiben az eladó hibás árat tüntet fel a termék mellett a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az eladó nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

Csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menüpont alatt illetve az alábbi linken érhető el.

https://bileta.hu/shipping.php

Ha bővebb információt szeretne kapni egy termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy vegye fel a kapcsolatot velünk

  1. A rendelés menete

A kosár jelre kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.

A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is azonban megrendelés előtt Önnek be kell lépnie a rendszerbe. Vásárolni kizárólag regisztrációt követően van lehetőség. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. Belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot.

A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött akkor a Pénztár gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.

Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Kérjük, hogy a spam mappában is ellenőrizze a levelet. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az eladói adatok segítségével.

Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy Megrendelés feldolgozás visszaigazolást, majd a küldés visszaigazolását és nyomkövetési számmal és linkkel. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.

A megrendelésének folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Megrendelés követés menüpont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.

  1. Regisztráció

Az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért eladó felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az eladó/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az eladó kérelemre törli a rendszerből illetve a fiókban van lehetőség minden adat törlésére. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.

A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.

Regisztrációját bármikor, egyszerűen törölheti a fiókjában a „Fiók és adatok végleges törlése” menüpontra kattintással.

  1. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8-16.00 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 2 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a beszerzési helyétől függően 2-4 munkanap. A várható küldési dátum a termékeknél minden oldalon látható. Ez tájékoztató jellegű információ.

Cégünk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

  1. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjának fizetésének módja

A megrendelt termék fizetésének módja

    • Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.(bankszámlaszámunkat az eladói adatok között is meg találja).
    • Bankkártyával történő fizetés a következő, érvényes és hatályos bankkártyák tulajdonosai számára lehetséges: Mastercard, VISA, ApplePay, GooglePay
    • utánvéttel, a termék átvételekor

Utánvét esetén a termék vételárát a szállítási díjjal együtt a termék átvételekor a futárnak készpénzben, illetve amennyiben a futár technikai felszereltsége lehetővé teszi, bankkártyával tudja megfizetni.

Csomagpontra való kiszállítás esetén az utánvét összegét az adott csomagponton készpénzben, illetve az Ön választása szerint bankkártyával kell megfizetni (amennyiben a csomagpont technikai felszereltsége lehetővé teszi).

Csomagterminálba való kiszállítás esetén az utánvét összegét az adott terminálon, kizárólag bankkártyával lehet kifizetni.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza vagy pedig emailben küldjük el. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Szállítási költségek:



Csomagautomata vagy csomagpont:


rendelésösszege
    0 - 4400 Ft         4401 - 8999 Ft         9000 - Ft    

GLS csomagautomata
vagy csomagpont (1-2 nap)

490 Ft Ingyenes szállítás Ingyenes szállítás


Linkek:

GLS csomagautomata vagy csomagpont kereső >>>



Házhozszállítás:


rendelésösszege
    0 - 4400 Ft         4401 - 8999 Ft         9000 - Ft    

GLS házhozszállítás (1-2 nap)

990 Ft 690 Ft Ingyenes szállítás


Bővebb információ a szállításról honlapunkon a „Szállítás és Fizetés” menüpontban található: https://bileta.hu/shipping.php

 

Szállítási határidő

Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 1-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 3-6 munkanap

  1. Szállítási információk

A webáruházunk által kapott megrendeléseket az alábbi módokon teljesítjük:

    • GLS futárszolgálat általi házhoz szállítás;
    • GLS csomagpontra/csomagterminálba szállítás ;

Kizárólag Red Dingo biléta esetén lehetőség van levélpostai küldeményben kérni a szállítást, ez esetben nem könyvelt levélpostai küldeményként postázzuk a megrendelt terméket. (Ez a lehetőség egyéb termékeink esetében nincs!)

Házhoz szállítást a GLS futárszolgálat futárai végzik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-16 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol az előbbiekben megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják.

Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük. Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az eladó adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük. Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az eladó adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

  1. Elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak, tehát jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával. (A Ptk.  8:1. § (1) bek. 3. pontja alapján fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.)

A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 180 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, bontatlan csomagolású terméket. Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

A fogyasztó az elállási jogát legegyszerűbben a honlapon található Termékvisszaküldés menüben tudja gyakorolni ( https://bileta.hu/return.php ).  Fogyasztó az elállási jogát ezen kívül a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező és a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával ( https://bileta.hu/privacies/Elallasi_nyilatkozat_minta.pdf ) vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján is gyakorolhatja e-mailben vagy könyvelt levélpostai küldeményben az eladó székhelyére megküldve

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Ez esetben eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Eladó mindaddig visszatartja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza.

Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha az eladó vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó viseli az áru visszaküldésének közvetlen költségét.

A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbi viták, félreértések elkerülése végett van szükség (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bek. a) pontja alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog a gravírozott Red Dingo bilétákra, mivel a biléták minden esetben kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő általa szabott igények alapján, egyedi kérésének megfelelően kerülnek előállításra.

  1. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályait tartalmazó 151/2003. Korm. rendelet alapján a kötelező jótállás a 10.000,-Ft értékhatárt elérő, a Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt, új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki (pl. műszaki cikkek, szerszámok, bútorok, óra-ékszer, stb.). A jótállás időtartama 10 000,-Ft-ot elérő, de 100 000,-Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év; 100 000,-Ft-ot meghaladó, de 250 000,-Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év; 250 000,- Ft eladási ár felett három év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Ön jótállás esetén, jótállási jegyével – elsősorban, választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével Önnek okozott érdeksérelmet.

Ha eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, illetve ha Önnek a kijavításhoz /kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, Ön – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a Szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ön a jótállási igényét választása szerint eladó székhelyén és a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgáltatónál közvetlenül is érvényesítheti.

A jótállási igény érvényesítésével kapcsolatos további részletszabályokat  az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmazza.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a Kellékszavatosság és Termékszavatosság pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg!

  1. Kellékszavatosság

A szolgáltatott termék hibája esetén az eladóval szemben kellékszavatossági igény érvényesítésének van helye a Ptk. 6:159-167.§-ai alapján. A kellékszavatossági igény valamennyi, jelen webáruházban forgalmazott termék vonatkozásában érvényesíthető, független annak árától. A kellékszavatosság a termék átadásától számított 1 évig áll fenn, fogyasztónak minősülő vásárló esetében a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 év alatt évül el.

A gravírozott Red Dingo kutyabilétára az eladó élettartam garanciát vállal, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vásárlás időpontjától függetlenül, rendeltetésszerű használat melletti meghibásodás/sérülés esetén eladó díjmentesen kicseréli a sérült/meghibásodott Red Dingo kutyabilétát, amennyiben a vásárló igazolja, hogy az eladótól vásárolta azt. Felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy a mechanikai sérülések, elvesztés, nem rendeltetésszerű használat (pl. fém lánc melletti folyamatos súrlódásnak kitett kutyabiléta) esetén az élettartam garancia nem érvényesíthető.

A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát eladóval közölni. Fogyasztónak minősülő vásárló esetében a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

Fogyasztónak minősülő vásárló esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Kellékszavatossági igénye alapján a vásárló választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az az eladónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban ő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek eladót terhelik.

  1. Termékszavatosság

Fogyasztónak minősülő vásárló a megvásárolt termék hibája esetén követelheti közvetlenül a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. i

Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez a fentiek közül elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Hibás teljesítésből eredő igények intézése

Termék meghibásodása esetén a vásárló bővebb felvilágosítást kérhet eladó telefonos vagy e-mailes elérhetőségein (lsd. 1. pont). A hibás teljesítésből eredő igények érvényesítésének feltétele a vásárlás igazolása. Amennyiben a hiba jellege és a választott szavatossági igény lehetővé teszi, vásárló garanciális (szavatossági) ügyintézést e-mailben is lebonyolíthatja. Ez esetben vásárló a hibát egyértelműen, láthatóan és jól azonosítható módon tartalmazó fényképfelvételt köteles az e-mail mellékleteként csatolni. Vásárló a hibás terméket közvetlenül az eladó címére is visszaküldheti. Eladó utánvéttel küldött csomagokat nem vesz át, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

  1. Panaszok intézése

A fogyasztó az Áruval vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: +36 30 211 9953

E-mail: info (kukac) bileta.hu

postai cím: 3128 Vizslás, Kossuth Lajos utca 73.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni

Békéltető testületi eljárás

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. (Fogyasztói jogvitának minősül a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy.) A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Ennek eredménytelensége esetén fordulhat a fogyasztó a békéltető testülethez. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes, de fogyasztó kérelmében megjelölheti, hogy melyik békéltető testület legyen illetékes. .

A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • a kérelmezett békéltető testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye, telephelye vagy fióktelepe nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Az eladó székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége az alábbi:

 

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645

Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán

Honlap cím: www.vasibekelteto.hu

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

A békéltető testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/   

Fogyasztóvédelmi eljárás

A fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi az Fgytv.-ben - a szerződés létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezések kivételével - a forgalmazással, szolgáltatásnyújtással, a gyermek- és fiatalkorúak védelmével, a fogyasztói csoporttal, a panaszkezeléssel, ügyfélszolgálattal, fogyasztóvédelmi referens foglalkoztatásával, valamint a vállalkozás válaszirat küldésére vonatkozó - békéltető testületi eljárásban fennálló – kötelezettségével összefüggő, e törvényben és a végrehajtására kiadott jogszabályokban foglalt rendelkezések betartását, és eljár azok megsértése esetén.

Ezen túlmenően a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi a külön jogszabályban fogyasztóvédelmi rendelkezésként meghatározott rendelkezések betartását, és - ha a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény eltérően nem rendelkezik - eljár azok megsértése esetén.

Fentieken túl, ha külön törvény vagy kormányrendelet eltérően nem rendelkezik, a fogyasztóvédelmi hatóság jogosult ellenőrzi:

  • az áru fogyasztók számára való értékesítésére,
  • a fogyasztóknak forgalmazott termék minőségére, összetételére, csomagolására,
  • a fogyasztóknak értékesítésre szánt, illetve értékesített áru mérésére, hatósági árára vagy egyébként kötelezően megállapított árára,
  • a fogyasztói panaszok intézésére,
  • a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézésére,
  • a termék forgalmazása vagy szolgáltatás nyújtása során az egyenlő bánásmód követelményére, továbbá
  • a fogyasztók tájékoztatására

vonatkozó rendelkezések betartását, és eljár azok megsértése esetén.

Mindezek mellett a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi a fogyasztói szerződés megkötésénél alkalmazott vagy e célból nyilvánosan megismerhetővé tett általános szerződési feltételeket abban a tekintetben, hogy azok nem tartalmaznak-e a jóhiszeműség és tisztesség követelményébe ütközően a szerződéses jogokat és kötelezettségeket egyoldalúan és indokolatlanul a fogyasztó hátrányára megállapító feltételt.

A fogyasztóvédelmi hatóság a termék biztonságosságával és megfelelőségével kapcsolatos piacfelügyeleti feladat- és hatáskörét az Fgytv., a termékek piacfelügyeletéről szóló törvény, valamint számos egyéb jogszabály alapján gyakorolja.

A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

A platform Magyarországon lehetőséget kínál mind a belföldi, mind pedig a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére. 

Ha nem sikerül közvetlenül a kereskedővel megegyezni a megrendelt áruval vagy szolgáltatással kapcsolatos vita során, akkor a platformon keresztül az alternatív vitarendezési fórumok (Magyarországon a békéltető testületek, külföldön a hasonló szervezetek, elnevezésüktől függetlenül) segítségével ingyen – külföldön adott esetben olcsón – és a bírói útnál jóval gyorsabban rendezheti ezt el.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

  1. Adatkezelés

Az eladó a webáruház a használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli. Az aktuális adatvédelmi nyilatkozata a honlapon érhető el.

https://bileta.hu/privacy.php

  1. Egyéb rendelkezések

Tájékoztatjuk, hogy az eladó nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a vonatkozó magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak, különösen az alábbi jogszabályok alkalmazandóak:

  • Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.),
  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fgytv.),
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elkertv.),
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet.

 



ÁSZF letöltése